Verhalen over 45 jaar HANOS

Samenwerkingen met leveranciers

Wij werken al sinds de start van HANOS in 1975 nauw samen met de beste leveranciers, om u te voorzien van de mooiste producten. We nemen u graag mee in het verhaal van een aantal van deze samenwerkingen. Lees meer over het ontstaan van onze relatie met leveranciers zoals Bolsius, Unilever Food Solutions en Heiploeg.


1975

Bolsius

In 1870 begon Antonius Bolsius met het maken van kaarsen. 150 jaar geschiedenis en vakmanschap maken Bolsius tot een unieke kaarsenexpert. Met ruim 1.000 medewerkers werken ze dag in dag uit met veel passie aan kaarsen in alle soorten en maten. Al sinds het prille begin van HANOS maken de kaarsen van Bolsius dan ook al deel uit van ons assortiment. Waar de eerste order in 1975 bestond uit een aantal dozen theelichten en tafelkaarsen voor één vestiging in Apeldoorn, levert Bolsius vandaag de dag volle vrachtwagens aan twintig internationale groothandels. De horeca heeft de afgelopen jaren een enorme ontwikkeling doorgemaakt, ook in tafelaankleding, maar kaarslicht staat nog steeds centraal bij het creëren van sfeer. Samen streven HANOS en Bolsius naar de beste kwaliteit, samen zorgen we ervoor dat u al jaren de juiste sfeeroplossing op tafel kunt zetten.
Bolsius
1975

Palingrokerij vlug

Sinds onze oprichting doet HANOS al zaken met palingrokerij Vlug. Vanaf het begin is er een goede en warme samenwerking. De gerookte paling van Vlug is van de beste kwaliteit, zacht en vol van smaak. Deze constante kwaliteit is belangrijk voor HANOS én onze klanten. Paling is niet de makkelijkste vissoort, HANOS en Vlug maken zich er samen sterk voor. Zo bouwen we samen al jaren aan een langdurig en solide partnerschap.

Palingrokerij vlug | Samenwerkingen met leveranciers | HANOS 45 Jaar
1976

Unilever Food Solutions

In 1976 namen HANOS en Producto, nu Unilever, de eerste stappen in hun samenwerking. Deze samenwerking is altijd intensief en productief geweest, met als resultaat dat Unilever Food Solutions al jaren Preferred Supplier van HANOS is. Zo werken onder andere de culinair adviseurs van HANOS samen met het culinaire team van Unilever en worden de medewerkers van HANOS door Unilever getraind. Alles met het oog op het creëren en leveren van de beste producten voor onze klanten. Niet alleen voor de HANOS groothandels, maar ook voor al onze andere formules. Ooit begon het met bekende producten van Diamant, Unox en Calvé Pindakaas. Later kwamen daar merken als Lipton, Knorr en Hellmans bij, nu ook allemaal gevestigde namen. De laatste jaren ligt de focus op duurzaam ondernemen en duurzame producten. Niet alleen in de markt, maar zeker ook bij Unilever. Dit heeft onder andere geleid tot aanpassingen in verpakkingen, een groei van het aantal vegetarische producten, Rain Forest Alliance gecertificeerde producten en producten op basis van enkel natuurlijke grondstoffen. Daarnaast worden de producten steeds meer afgestemd op u als eindgebruiker. Zo zijn er steeds minder bewerkingen nodig om tot een perfect gerecht te komen.

Unilever | Samenwerkingen met leveranciers | HANOS 45 Jaar
1985

Cuadraspania

De samenwerking tussen HANOS en de Cuadras familie begon in 1985 toen de vader - Antoine Jean - begon met het kweken van frisée in Frankrijk. In de jaren negentig verhuisde Antoine Jean naar het zuiden van Spanje met de missie nog betere kwaliteit te leveren en een grote verscheidenheid aan producten te creëren. De relatie met HANOS bleef groeien, net als de kwaliteit en de houdbaarheid van frisée.

In 1997 kwamen zijn kinderen - dochter Josephine en zoon Antoine Claude – bij het bedrijf. Inmiddels zijn ook producten als paarse artisjokken en little gem onderdeel van het Cuadraspania assortiment. Acht jaar geleden begon het bij little gem met een paar dozen en inmiddels komen er pallets vol vanuit Spanje. Nu Antoine Jean bijna met pensioen gaat, blijven Josephine en Antoine Claude nog altijd streven naar de beste producten voor HANOS.

Cuadraspania | Samenwerkingen met leveranciers | HANOS 45 Jaar

Van Geloven

Al in de derde HANOS Courant van de eerste jaargang (1996) schreven wij over onze mooie relatie met Van Geloven. Al sinds de jaren ’60 produceren zij diepvriessnacks van kwaliteit. Sinds het begin staat kwaliteit centraal. Naast de wettelijke kwaliteitseisen hanteert Van Geloven dan ook een aantal eigen criteria die garant staan voor een kwaliteitsproduct met eerlijke ingrediënten. Dit doen ze niet alleen voor producten onder hun eigen naam, maar ook voor specifieke labels, waaronder de kaassoufflés van Souflesse en de croquetten en bitterballen van Van Dobben. De relatie met HANOS is hierin heel belangrijk, wij zijn voor Van Geloven het contact met de markt.

Ad van Geloven | Samenwerkingen met leveranciers | HANOS 45 Jaar

Verstegen

Al sinds de beginjaren van HANOS is Verstegen een gewaardeerde partner. Als fabrikant van kruiden en specerijen, begon de partnership met HANOS toen Verstegen de focus op slagerijen begon uit te breiden richting de foodservice. Oorspronkelijk bestond het assortiment alleen uit slagersspecerijen, maar met de opmars en invloeden vanuit de wereldse keukens werd dit assortiment uitgebreid met bijzondere specerijen als cajun en ras el hanout. Op deze manier werd het voor chefs toegankelijker om internationale smaken in hun gerechten te verwerken. In de loop der jaren is het assortiment uitgebreid met diverse sauzen, marinades en spice oils om zo aan de behoefte van hoogwaardige convenience producten te voldoen.

Verstegen | Samenwerkingen met leveranciers | HANOS 45 Jaar

Magimix

De samenwerking met Magimix gaat meer dan 30 jaar terug. Vanaf het moment dat de ‘nouvelle cuisine’ in opkomst kwam, kreeg de vraag naar elektrische keukenhulpen een boost. Sinds die tijd voorziet HANOS de professionele keuken van Magimix apparatuur. Het allereerste model was de ‘Magimix foodprocessor 1800’; de techniek is onveranderd gebleven, maar het gebruiksgemak is enorm toegenomen. Inmiddels levert HANOS een groot assortiment aan keukenapparaten. Samen met onder andere Magimix zorgen we ervoor dat u als professional met de meest geavanceerde keukentechnieken te werk kunt gaan!

Magimix | Samenwerkingen met leveranciers | HANOS 45 Jaar
1993

KitchenAid

Sinds 1993 werken HANOS en KitchenAid direct samen, een samenwerking die zich richt op het premium assortiment voor de professional. KitchenAid bestaat dit jaar 100 jaar en maakt sinds jaar en dag de bekende standmixer, hier zijn ze groot mee geworden. Deze keukenmachine is tegenwoordig in diverse varianten verkrijgbaar bij HANOS. Ook in de breedte heeft het assortiment van KitchenAid zich ontwikkeld. Zo vindt u bijvoorbeeld ook een groentesnijder, waterkoker en pastamaak-elementen in uw groothandel. HANOS en KitchenAid delen hun passie voor de horeca en samen zorgen we voor een assortiment van kwalitatieve producten die lang meegaan.

KitchenAid | Samenwerkingen met leveranciers | HANOS 45 Jaar
1994

Pommetje

De samenwerking tussen HANOS en Pommetje gaat al ruim 25 jaar terug. Pommetje was nog maar net gestart, maar er was meteen al een klik. Dit was het begin van een sterke samenwerking, die zich dankzij de snelle groei van HANOS goed heeft kunnen ontwikkelen. De koudgeschilde aardappelen waren toen nieuw in ons assortiment. Het begon in 1994 met hele en halve geschilde aardappelen. Inmiddels is het assortiment uitgebreid naar 17 Pommetje-producten, met onder andere tafelaardappelen half, krieltjes, patat met en zonder schil en aardappelschijfjes. Pommetje ziet de vraag naar onderscheidende producten nog steeds groeien, waarbij gezond, gemakkelijk en smaakvol de belangrijkste trend is. Samen spelen HANOS en Pommetje hierop in met een uitgebreid en divers assortiment.
Pommetje | Samenwerkingen met leveranciers | HANOS 45 Jaar
1994

Fisherman's Choice

De samenwerking van Fisherman’s Choice en HANOS begon 25 jaar geleden. Onze relatie heeft in de afgelopen jaren mogen ontwikkelen tot een echt partnership, waarin we onze expertise bundelen. Zo zijn we niet alleen in staat om te kijken naar de ontwikkelingen in de markt, maar kunnen we hier ook op vooruit lopen.

Aan het begin leverde Fisherman’s Choice diepvries garnalen, garnalensnacks en surimi. Inmiddels is het assortiment uitgebreid met verschillende soorten garnalen- en inktvis en coquilles, krab, garnalenspiesen en rivierkreeftjes.

Fisherman's Choice| Samenwerkingen met leveranciers | HANOS 45 Jaar
 

Fisherman’s Choice heeft HANOS sinds 1994 zien uitgroeien tot een groothandel die meegaat met de trend en vraag naar duurzame vis- en garnalenproducten. Bij Fisherman’s Choice zijn ze volledig transparant over het productieproces en aangesloten bij de belangrijkste keurmerken. Voor de komende jaren zien ze de toekomst met vertrouwen tegemoet. Fisherman’s Choice zal samen met HANOS de trends volgen op de wijze zoals ze dat altijd hebben gedaan. Regelmatig hebben zij overleg en bespreken ze de trends en ontwikkelingen die HANOS terugziet in de horeca. Daarentegen weet Fisherman’s Choice weer veel te vertellen over de ontwikkelingen wereldwijd, met hierin de nadruk op Azië. Ofwel, een mooie samenwerking met genoeg expertise in huis om samen een trend te zetten!

1996

St. Lucie

Het is alweer 24 jaar geleden dat Sint-Lucie en HANOS elkaar de handdruk gaven op een mooie samenwerking. Sint-Lucie was het eerste waterkersbedrijf met verpakte waterkers, waarbij HANOS op haar beurt weer hun eerste klant was die een samenwerking aanging.

Sint-Lucie specialiseert zich enkel en alleen op waterkers en dit doen ze goed. Inmiddels staat de derde generatie waterkers-kwekers al aan roer. Bij Sint-Lucie zorgen ze van begin tot eind voor eigen productie. Behalve een gras- en bosmaaier wordt vrijwel alles manueel bewerkt en loopt er door al hun kwekerijen vers, natuurlijk bronwater. Door waterkers te verpakken kan de houdbaarheid met zeven dagen worden verlengd.

St. Lucie | Samenwerkingen met leveranciers | HANOS 45 Jaar
 

In de afgelopen jaren heeft Sint-Lucie de groothandel uit zien groeien tot een marktleider op het gebied van horeca. “We zijn er toch wel fier op dat wij met zo’n bedrijf mogen werken”, aldus eigenaar Frank Vansimpsen. In de markt ziet Sint-Lucie wel een transitie in de horeca, maar blijft er positief onder. Ondanks dat de horeca het niet makkelijk heeft is Sint-Lucie er zeker van dat mensen altijd uit eten blijven gaan. Voor de toekomst zou Sint-Lucie dan ook graag zien dat waterkers voor meerdere dingen wordt gebruikt dan alleen soep. De smaak van waterkers is lekker pittig en doet denken aan peper met een kleine hint van radijs. Heerlijk voor bijvoorbeeld een smakelijke vissaus, pesto of puree.

1996

Heiploeg

De samenwerking tussen HANOS en Heiploeg begon toen de visafdeling nog onderdeel was van Roskam en Klaver. Sinds 1996 levert Heiploeg rechtstreeks aan HANOS. De samenwerking is altijd hecht geweest en dit is de perfecte basis om in de toekomst verder op te bouwen. In de beginjaren bestond het assortiment uit een beperkt aanbod van Noordzeegarnalen en kleine roze garnalen.
 
In de loop der jaren is het assortiment sterk uitgebreid met onder andere gekweekte vannamei garnalen, rivierkreeftenvlees en zeevruchtenmixen. Niet alleen de selectie producten is gegroeid, maar ook de verscheidenheid in verpakkingsvormen en –formaten is enorm toegenomen. Inmiddels levert Heiploeg 36 verschillende artikelen, zowel vers als diepvries. Heiploeg ziet de laatste jaren een toenemende aandacht voor producten die duurzaam (gekweekt en gevangen), gezond en gemakkelijk te bereiden zijn. Heiploeg verwacht dat de deze trend zich de komende jaren zal voorzetten. Ook zien ze dat garnalen steeds vaker worden gebruikt in hoofdmaaltijden, waar dit in het verleden toch altijd beperkt bleef tot de klassieke garnalencocktail. Dit vraagt om een andere marktbenadering, waarbij, in samenwerking met afnemer en leverancier, nieuwe concepten en recepten ontwikkeld zullen worden.
Heiploeg | Samenwerkingen met leveranciers | HANOS 45 Jaar
2004

Didess

Didess en HANOS vinden elkaar in het delen van inspiratie, creativiteit en expertise Al zo’n zestien jaar heeft HANOS een samenwerking met Didess voor hoogwaardige koekjes. Bezieler van Didess, Dirk Peeters, is altijd nieuwsgierig en op zoek naar nieuwe smaken. Het heeft geleid tot een verrassend assortiment met nog verrassendere smaken.

In het delen van inspiratie, creativiteit en expertise met chefs in binnen- en buitenland, hebben Didess en HANOS elkaar gevonden. Innovatieve producten van Didess, naast de koekjes, zijn bijvoorbeeld de kroepoek en decoratie in verschillende kleuren en smaken, frozen elements en quiches. Dirk Peeters vertelt: “De gastronomische markt verandert continu. Waar chefs altijd nieuwsgierig zijn en open staan voor verandering, geldt dat voor ons ook. We spelen hier met onze hoogwaardige producten op in. Dit is voor ons in 1996 begonnen met het maken van koekjes. Gaandeweg hebben we onze productrange uitgebreid. Daarbij verliezen we de wensen vanuit de gastronomie nooit uit het oog.”

Didess
 
Voor Didess blijft het belangrijk dat hun producten beleefd kunnen worden, aldus Dirk Peeters. “Je beleeft een goed product pas echt als je het ruikt, aanraakt en proeft. Met HANOS hebben we een belangrijke partner die deze mogelijkheden met hun vele vestigingen biedt. We vinden het daarnaast belangrijk dat we een visie delen. Zo organiseren we samen regelmatig demo’s om u te laten zien wat u met onze producten kunt doen. Door topkwaliteit te blijven produceren, kunnen we u ook optimaal blijven bedienen. Bij HANOS en Didess vullen we elkaar als geen ander aan en altijd met hetzelfde gezamenlijke doel voor ogen: het bieden van vernieuwende producten met topkwaliteit.
Didess | Samenwerkingen met leveranciers | HANOS 45 Jaar
2005

Musetti

Het is alweer 15 jaar geleden dat HANOS een exclusieve samenwerking aanging met Musetti. De geschiedenis van de echte Italiaanse koffie van Caffè Musetti begint in 1934. Toen begon Luigi Musetti op kleinschalig niveau met het maken van koffie. In een kleine koffiebar, in het hart van Piacenza, bereidde hij met een kleine koffiebrander heel geduldig zijn eerste koffiemelanges. Dit heeft uit mogen groeien tot een mooi bedrijf dat al meer dan 86 jaar actief is in de koffiewereld en op dit moment te vinden is in zestig landen, verspreid over alle vijf de continenten. Deze samenwerking is onderdeel van onze HANOS koffieconcepten. Samen zijn we voortdurend in ontwikkeling om het concept Musetti verder te perfectioneren. Het resultaat is een assortiment met meerdere koffiesoorten; van espressobonen tot aan filtermaling. In de loop der jaren hebben we het concept uitgebreid met de mogelijkheid om de bijbehorende Italiaanse Musetti kopjes in bruikleen af te nemen. Onze samenwerking kent een duidelijke missie: onze klanten volledig ontzorgen. En daar zijn we trots op!
Musetti
2007

Hennart

HANOS houdt ontzettend veel van kaas. In ons assortiment vindt u ruim 750 soorten kaas, voorverpakt of vers van het mes. Wij hebben er onze missie van gemaakt een zo groot mogelijk assortiment buitenlandse kazen te kunnen presenteren. Rechtstreeks geïmporteerd. Exclusieve kazen, geaffineerde kazen, een totaalassortiment in uiteenlopende prijsklassen.

Sinds 2007 is Hennart, uit het Noord-Franse Carvin, de HANOS huisaffineur. De kazen van Hennart zijn echte parels in ons assortiment. De affineurs van Hennart houden zich al sinds 1922 bezig met het verzamelen en affineren van zo’n honderd soorten Franse kaas. De producten worden onder optimale vervoerscondities naar thuishaven Carvin gebracht om zich hier tot het toppunt van smaak te kunnen ontwikkelen. De volledig beheersbare rijpingsruimten, het vakbekwame personeel en het gevoel voor traditie; bij Hennart staat alles volledig in het teken van de passie om iedere kaas tot de best mogelijke ‘affinage’ te brengen. Deze passie zorgt ervoor dat wij in staat zijn om u steeds het best mogelijke assortiment aan te bieden. En dat is dan weer onze passie!
Hennart | Samenwerkingen met leveranciers | HANOS 45 Jaar
2008

Patton

Het is alweer 12 jaar geleden dat Patton een mooie samenwerking aanging met HANOS als aanbieder van gasbarbecues. Patton was één van de eersten die de buitenkeukens onder de aandacht bracht; het begin van een trend! Voor hun eerste model; de Patton Samba waren de barbecues niet aan te slepen, er werden zelfs wachtrijen voor opgemaakt. Vanuit de drive om voortdurend te willen verbeteren is er inmiddels een breed assortiment ontstaan: van kleine gasbarbecues tot complete buitenkeukens; iedere grillmaster kan zijn hart ophalen. De Kamado 21 inch ‘special edition’, exclusief verkrijgbaar bij HANOS, is de kroon op deze bijzondere samenwerking.
Patton
ban_cam_hanos_45_jaar_polaroid_wildfabriek_02_1912_747x498.jpg

Verhalen over HANOS

45 jaar nieuwe openingen, uitbreidingen, toevoegingen en verbeteringen: dit levert bijzondere verhalen op. Lees bijvoorbeeld over het ontstaan en de ontwikkelingen van onze eigen wildfabriek of het verhaal achter het begin van onze wijnimport, wat inmiddels een assortiment met bijna 4.000 verschillende wijnen als resultaat heeft.

Lees de verhalen

ban_cam_hanos_45_jaar_polaroid_kaja_van_gestel_02_1912_747x498.jpg

Verhalen over onze partners

De afgelopen 45 jaar heeft HANOS bijzondere partners aan zich gebonden. Samen met hen zijn we in staat om u een totaaloplossing te bieden. We lichten het ontstaan van enkele bijzondere samenwerkingen graag toe. Ontdek hoe de samenwerkingen met onder andere Kaja, Van Gestel en Horecaslager van der Zee zijn begonnen.

Lees de verhalen

HANOS is 45 jaar en we vieren dit graag samen met u! Het hele jaar door hebben we voor u feestelijke aanbiedingen en verrassingen in petto. Daarnaast vertellen we bijzondere verhalen over 45 jaar HANOS.

← Overzicht HANOS 45 jaar