FAQ

Door de ontwikkelingen krijgen wij veel vragen binnen omtrent het coronavirus en de gevolgen hiervan. Om u zo goed mogelijk te helpen in deze tijd, hebben wij een aantal veelgestelde vragen en het antwoord daarop voor u op een rij gezet.

Staat uw vraag er niet tussen? Wij helpen u graag verder. Neem contact op met één van onze groothandels.


1. Is HANOS geopend voor particulieren?

Ja, HANOS heeft haar zelfbedieningsgroothandels tijdelijk geopend voor particulieren. Dit betekent dat u ook zonder een klant te zijn een groothandel kunt bezoeken en hier aankopen kunt doen. Hiervoor ontvangt u als particulier een dagpas aan de receptie. Let wel: een uitzondering geldt op tabakswaren, deze worden niet verkocht aan particulieren.

2. Waarom is HANOS geopend voor particulieren?

Door de overheid is besloten dat groothandels de deuren tijdelijk voor de consument mogen openen. Dit heeft HANOS doen besluiten om de deuren van onze groothandels in Nederland tijdelijk voor iedereen te openen. De openstelling heeft als primair doel om personen in vitale en cruciale beroepen een helpende hand te bieden, bij te dragen aan een gevoel van veiligheid in onze ruim opgezette winkels en om onnodige voedselverspilling tegen te gaan.

3. Hoe kan ik als particulier boodschappen doen bij HANOS?

U kunt zich bij binnenkomst melden bij de receptie, hier krijgt u een dagpas waarmee u toegang heeft tot HANOS. Het gebruik van een winkelwagen is verplicht en wij hanteren maximaal één persoon (klant en personeel) per 10 m2 winkelvloer.

4. Kan ik als particulier ook online bestellen via de website?

Online bestellen is voor particulieren niet mogelijk. Wel bent u tijdelijk van harte welkom in één van onze groothandels.

5. Met hoeveel mensen mag een HANOS groothandel worden bezocht?

Wij hanteren een maximum aantal van twee bezoekers per dagpas.

6. Mag ik mijn kind(eren) meenemen naar een HANOS groothandel?

Het primaire doel van de openstelling is om personen in vitale en cruciale beroepen een helpende hand te bieden. Het bezoek aan HANOS is geen gezinsactiviteit. 

7. Zijn alle vestigingen geopend voor particulieren?

Alleen de Nederlandse HANOS-zelfbedieningsgroothandels zijn geopend. Belgische groothandels zijn dus niet opengesteld voor particulieren. Als klant blijft u ook in onze Belgische vestigingen uiteraard van harte welkom.

8. Welke veiligheid- en gezondheidsmaatregelen neemt HANOS?

Alle veiligheids- en gezondheidsmaatregelen die HANOS heeft getroffen vindt u op www.hanos.nl/maatregelen-corona. Speciaal voor in de vestigingen hebben wij huis en preventie-regels opgesteld.

9. Kan ik contant betalen in de zelfbedieningsgroothandel?

Het betalen met pin heeft een sterke voorkeur. Als u alleen over contant geld beschikt, wissel dan het geld dan uit zonder handcontact.

10. Mag ik een tas meenemen in een HANOS groothandel?

Wij hanteren een tassenbeleid, wat betekent dat u geen tas mag meenemen in onze groothandels. U kunt uw tas(sen) veilig opbergen in de daarvoor bestemde tassenkluisjes.

11. Mag ik uit een grootverpakking één of slechts enkele artikelen pakken?

Wij vragen u om grootverpakkingen niet open te maken. Wij verkopen producten alleen zoals ze in het schap staan.

12. Zijn de prijzen in de groothandels exclusief BTW?

Ja, de prijzen van artikelen in onze groothandels zijn exclusief BTW. Deze kosten worden aan de kassa verrekend. Het btw-tarief voor artikelen die vallen binnen de primaire levensbehoeften, waaronder etenswaren en alle non-alcoholische dranken, is 9%. Alle overige goederen worden belast met een btw-tarief van 21%.

13. Gelden er speciale openingstijden?

Onze vestigingen blijven open volgens de reguliere openingstijden. Bekijk de openingstijden per groothandel.