Maatregelen met betrekking tot het coronavirus

Bij HANOS heeft de gezondheid en veiligheid van onze klanten en medewerkers de hoogste prioriteit. Daarom hebben wij de volgende maatregelen getroffen in ons bezorgproces en in onze vestigingen.

Maatregelen ten aanzien van bezorging:

  • Hoewel wij alles in het werk stellen u te beleveren volgens het afgesproken leverschema, zijn wij mogelijk genoodzaakt routes aan te passen. In dat geval zullen wij u tijdig op de hoogte stellen.
  • Onze chauffeurs houden zich aan de voor u vertrouwde afspraken omtrent levering, maar vermijden vanzelfsprekend fysiek (hand-op-hand) contact, in lijn met het advies van RIVM.
  • Onze chauffeurs werken altijd al hygiënisch, maar gebruiken vanaf nu ook desinfecterende handgel na elke bezorging.

Maatregelen in onze vestigingen:

In onze Nederlandse groothandels zijn vanaf 15 oktober 2020 ook particulieren zonder HANOS-pas welkom. Dit is een tijdelijke maatregel die voor ten minste vier weken geldt. Als particulier heeft u een registratieplicht. Na registratie ontvangt u bij binnenkomst in de groothandel een dagpas.

Onze vestigingen blijven open volgens de reguliere openingstijden. In al onze vestigingen staat bij binnenkomst desinfecterende handgel. Wij verzoeken u hiervan gebruik te maken. Uiteraard hebben wij in onze vestigingen strenge richtlijnen ten aanzien van hygiëne. Deze gelden nu, net als altijd. Onze medewerkers zijn zich hier zeer van bewust en nemen extra maatregelen. Wel houden wij uit voorzorg onze proefpunten voorlopig gesloten. Met betrekking tot de betaling vragen wij u zoveel mogelijk met pin te betalen. Mocht u toch met contant geld betalen, leg het geld dan neer en pak eventueel wisselgeld zelf op om hand-op-hand contact te vermijden. Om de veiligheid van u en onze medewerkers te waarborgen, hebben wij daarnaast ook de volgende aanvullende maatregelen getroffen:

  • Per winkelkar hanteren wij een maximum van 2 personen. De winkelkarren worden op de juiste manier ontsmet.
  • Wij verzoeken klanten dringend om tijdens het bezoek aan onze vestigingen een mondkapje te dragen.
  • De medewerkers in onze vestigingen dragen mondkapjes.
  • Onze Grand Café's zijn gesloten.

Heeft u overige vragen? Bekijk dan ook de meestgestelde vragen en de antwoorden daarop in onze FAQ.

Lees onze FAQ

Maatregelen met betrekking tot onze evenementen, workshops en masterclasses:

Onze workshops en masterclasses die gepland stonden zijn tot het einde van het jaar geannuleerd. Mocht u zich hiervoor hebben ingeschreven, dan ontvangt u hierover separaat bericht. Sommige masterclasses vinden inmiddels doorgang door middel van onze livestreams. Afhankelijk van verdere ontwikkelingen, hopen wij u in de toekomst te kunnen informeren over een eventuele nieuwe datum voor fysieke evenementen en masterclasses.

Tot slot

Gezien de huidige situatie gaan de leveringen en het inkopen in onze vestigingen wellicht anders dan u van ons gewend bent. We vragen uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie en voor onze medewerkers die alles in het werk stellen om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Wij danken u hartelijk voor uw medewerking.

Uiteraard houden wij u op de hoogte bij nieuwe ontwikkelingen. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met uw contactpersoon van de servicedesk, accountmanager of vestigingsmanagement.

HANOS wenst u heel veel sterkte in deze moeilijke en onzekere tijd.

Directie HANOS