Klantenservice | Regel het direct! 

Algemeen


Klant worden

Hoe word ik klant bij HANOS?

Om inkopen te doen als klant bij HANOS, dient u in het bezit te zijn van de HANOS Wereldpas. Vraag de HANOS Wereldpas eenvoudig online aan of bij de receptie van een van onze groothandels. Voor het aanvragen van de HANOS Wereldpas heeft u een geldig legitimatiebewijs nodig in combinatie met een uittreksel van de Kamer van Koophandel. Uw aanvraag zal met uiterste zorg in behandeling worden genomen. Het kan voorkomen dat uw aanvraag wordt afgekeurd. Na goedkeuring kunt u uw HANOS wereldpas binnen 7 werkdagen ophalen bij de door u opgegeven HANOS groothandel. Klant worden? Vraag direct online uw HANOS Wereldpas aan.

Kan ik ook klant worden als mijn bedrijf in het buitenland gevestigd is?

Ja, ook als u een bedrijf in het buitenland heeft dan kunt u een HANOS Wereldpas aanvragen. Dit kan bij uw dichtstbijzijnde HANOS groothandel. Voor deze inschrijving heeft u geldig legitimatiebewijs nodig in combinatie met een registratie/inschrijving bij de betreffende btw-administratie.

Kan iedereen klant worden bij HANOS?

Nee, de HANOS Wereldpas wordt alleen verstrekt aan grootverbruikers die goederen uit het HANOS-assortiment gebruiken voor bedrijfsmatige doeleinden. Om in het bezit te zijn van de HANOS Wereldpas dient u ingeschreven te staan bij de Kamer van Koophandel.

Vandaag nog klant worden

Pers & Sponsoring

Waar kan ik een persaanvraag en/of sponsoraanvraag indienen?

Een persaanvraag en/of sponsoraanvraag indienen kan via het contactformulier aanvraag indienen.

Werken bij HANOS

Wat betekent het voor mij om te werken bij HANOS?

Werken bij HANOS betekent werken in een dynamische werkomgeving. Geen dag is hetzelfde. De cultuur is no-nonsense en er is ruimte om uw eigen loopbaan vorm te geven. Voor de medewerkers die vakmanschap, eigen initiatief, durf en ondernemerschap tonen, zijn er voldoende doorgroeimogelijkheden binnen onze organisatie. Om de onderlinge betrokkenheid en de werksfeer verder te verhogen heeft bijna elke groothandel van HANOS een personeelsvereniging die tal van activiteiten organiseert. Dit versterkt de teambuilding en collegialiteit. Kortom, wij streven ernaar een goede werkgever te zijn, waarbij u zich als medewerker thuis voelt en waar u wordt gestimuleerd en gemotiveerd in uw persoonlijke ontwikkeling. Wat wij van onze collega's terug vragen is de best mogelijke invulling van ons recept voor klantenservice: vriendelijkheid, inzet, behulpzaamheid, productkennis, goede mentaliteit en sfeer.

Welke vacatures staan open bij HANOS?

Voor alle openstaande vacatures verwijzen wij u graag door naar werken bij HANOS.

(terug naar boven ↑)

Assortiment


Mijn product in het assortiment

Ik wil graag mijn product in het HANOS-assortiment? (geldt voor leveranciers)

U kunt uw aanvraag indienen via het mijn product in het assortiment formulier.

Allergenen

Wat zijn allergenen?

Allergenen zijn bepaalde eiwitten die allergische reacties kunnen veroorzaken. Allergenen kunnen aanwezig zijn in bepaalde ingrediënten. De Europese Unie heeft bepaald dat de ingrediënten die de meeste overgevoeligheidsreacties veroorzaken op het etiket vermeld moeten staan.

Hoe worden de allergenen vermeld?

Etiket op voedingsmiddelen:
Allergenen moeten altijd vermeld staan op het etiket, ongeacht hoeveel en met welk doel het in het voedingsmiddel aanwezig is. Het kan dus gaan om het ingrediënt als om een hulpstof bij de productie.

Aanbod assortiment

Uit welke producten bestaat het HANOS-assortiment?

Het HANOS-assortiment bestaat uit ongeveer 80.000 artikelen, betaand uit food en-, non-food tot dagverse producten. Op de versafdelingen vindt u onder andere vlees, vis, zuivel, AGF en wild & gevogelte. Elke groothandel beschikt over een divers aanbod, aangevuld met producten uit de streek waar de groothandel zich bevindt.

Heeft HANOS ook een seizoensassortiment?

Onze inkopers houden seizoenen en trends nauwlettend in de gaten. Daardoor voeren wij naast ons vaste assortiment, een uitgebreid variërend assortiment dat gebonden is aan de seizoenen.

Prijsinformatie

Zijn de getoonde prijzen inclusief of exclusief btw?

Alle prijzen die worden getoond in de groothandels en in de on- en offline communicatiemiddelen zijn exclusief btw.

Onze HANOS huismerken

Waar staan de HANOS huismerken voor?

Met onze huismerken maakt u een uitstekende keuze. Bij ons staan kwaliteit, variatie, kosten en meedenken met de klant centraal. HANOS-huismerk staat als een huis. De prijzen zijn scherp en de kwaliteit van onze huismerken, ook wel private labels genoemd, is vergelijkbaar met die van de zogenoemde A-merken.

Food / Vers:
Ons huismerk op het gebied van diverse food productgroepen is HANOS Selektie. JUMBO treft u vooral aan bij het fastservice-assortiment; snacks, salades en sauzen.

Non-Food:
Het huismerk HANOS Select treft u aan op de afdeling Non-Food. Hoogwaardige kwaliteitsproducten voor in de keuken herkent u aan de naam Select Cuisine. Select Dinnerware is er voor de tafelaankleding (servies) en hoogwaardig meubilair voor binnen en buiten herkent u aan het label HANOS Collection.

(terug naar boven ↑)

HANOS Wereldpas


Wereldpas aanvragen

Hoe vraag ik de HANOS Wereldpas aan?

Vraag uw Wereldpas aan

Klantgegevens wijzigen

Hoe kan ik mijn klantgegevens wijzigen?

Een wijziging van uw klantgegevens kunt u online, of bij de receptie van uw HANOS-groothandel doorgeven. Neem voor het wijzigen van uw gegevens in een van onze groothandels altijd een geldig identiteitsbewijs mee. Wilt u direct uw klantgegevens wijzigen? Vul dan het contactformulier klantgegevens wijzigen in.

Wereldpas gebruiken

Wanneer en hoe moet ik mijn HANOS Wereldpas gebruiken?

Bij binnenkomst:
Bij binnenkomst van een van onze HANOS-groothandels dient u uw HANOS Wereldpas gereed te hebben om deze zelf te scannen bij de daarvoor bestemde elektronische poortjes.

Bij de (vers)afdelingen:
Met name bij de versafdelingen, wordt gevraagd om uw HANOS Wereldpas. Uitsluitend als u producten wilt kopen. De HANOS Wereldpas, wordt door onze collega's gevraagd om uw producten in de zogenoemde 'memo' te zetten.

Afrekenen:
Als u bij de kassa komt, kunt u uw aankopen op de kassaband leggen. Het proces verloopt sneller als u uw aankopen met de barcode richting onze cassière legt. Als alles op de band ligt, vraagt de cassière uw Wereldpas om deze te scannen. Het betalingsproces kan dan in gang gezet worden. De aankopen worden op deze manier ook bijgehouden op uw klantnummer, zodat wij u zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn.

Verlies/gestolen Wereldpas

Ik ben mijn Wereldpas kwijt/Mijn Wereldpas is gestolen, wat kan ik doen?

Mocht u uw HANOS Wereldpas zijn verloren? Dan kunt u contact opnemen met uw HANOS-groothandel. Een nieuw klantnummer wordt voor u aangemaakt en u ontvangt een nieuwe HANOS Wereldpas.

Wat kan ik doen met een gevonden HANOS Wereldpas?

Heeft u een HANOS Wereldpas gevonden? Dan verzoeken wij u om deze te sturen aan:
HANOS-Nederland
Antwoordnummer 1014
7300 VB Apeldoorn

Wereldpas opzeggen

Hoe kan ik mijn HANOS Wereldpas opzeggen?

U kunt uw HANOS Wereldpas opzeggen bij de receptie van uw HANOS-groothandel of direct via het contactformulier HANOS Wereldpas opzeggen.

(terug naar boven ↑)

Bezorging


Bezorging op locatie

Kan ik mijn goederen laten bezorgen door HANOS?

Ja, u kunt uw goederen onder bepaalde voorwaarden laten bezorgen door HANOS. Bezorging is afhankelijk van bepaalde voorwaarden, zoals minimale ordergrootte. Wilt u uw goederen geleverd krijgen? Neem dan contact op met uw HANOS-groothandel. Wij kijken graag samen met u naar de mogelijkheden!

Wagenpark

Hoe ziet het wagenpark van HANOS eruit?

HANOS heeft het gehele logistieke traject in eigen beheer. Alle HANOS-chauffeurs zijn bij ons in dienst. Met ons wagenpark van zo’n 300 vrachtwagens kunnen wij 365 dagen per jaar overal in Nederland leveren. Alle vrachtwagens zijn volledig geconditioneerd waardoor wij uw totale bestelling - inclusief gekoelde en diepgevroren producten - in één keer bij u op locatie kunnen bezorgen.

Het milieu

Worden de producten op een maatschappelijk verantwoorde manier vervoerd?

Duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen zijn niet weg te denken uit de benadering van HANOS. Wie onderneemt met natuurlijke en verse producten, heeft een verantwoordelijkheid te nemen en een voorbeeldfunctie te vervullen. HANOS heeft daarom in 2012 al haar bestelbussen voorzien van zonnepanelen. De zonnepanelen op de bussen leveren energie om de vracht mee te koelen. Dat maakt de uitstoot van de bussen aanzienlijk lager.

Na de succesvolle toepassing van zonnepanelen op de bestelbussen, is in 2014 besloten om deze techniek ook toe te passen op onze vrachtwagens.

(terug naar boven ↑)

Betaling & Garantie


Kopiefactuur opvragen

Waar kan ik een kopiefactuur opvragen?

Wilt u een kopiefactuur opvragen? Dit kan bij uw HANOS-groothandel of via dit contactformulier kopiefactuur opvragen

Betalen in de vestiging

Wat zijn de betalingsmogelijkheden in de HANOS-groothandels?

In al onze groothandels kunt u pinnen of contant betalen. Klanten die regelmatig aankopen doen in een groothandel, bieden wij tevens de mogelijkheid om via automatische incasso te betalen.

Kan ik met een creditcard betalen in de HANOS-vestigingen?

Betaling per creditcard behoort niet tot de betalingsmogelijkheden in onze groothandels.

BTW

Wat is btw?

Btw (belasting over de toegevoegde waarde) is een belasting die de overheid heft op de verkoop van producten en/of diensten. De btw kent verschillende soorten tarieven. Het soort tarief hangt af van het soort goederen of dienst.

Welke producten hebben een (laag) btw-tarief van 6% en welke producten hebben een (hoog) btw-tarief van 21%?

Het btw-tarief voor artikelen die vallen binnen de primaire levensbehoeften, waaronder etenswaren en alle non-alcoholische dranken, is 6%. Alle overige goederen worden belast met een btw-tarief van 21%.

 

Zijn de getoonde prijzen op de schapkaarten/webshop inclusief of exclusief btw?

De getoonde prijzen zijn altijd exclusief btw.

Garantievoorwaarden

Geeft HANOS een verdergaande garantie op goederen?

Nee, HANOS geeft geen andere of verdergaande garantie op goederen dan de garantie van haar toeleveranciers en/of producenten voor de betreffende producten.

Als de leverancier geen garantie biedt, wat gebeurt er dan?

Wordt door een toeleverancier en/of producent in het algemeen geen garantie op een goed verstrekt, dan garandeert HANOS dat het betreffende goed de eigenschappen bezit die men daarvan mag verwachten gedurende een termijn na aankoop, die redelijk is voor een dergelijk producten. Deze termijn zal in geen geval langer zijn dan 6 maanden. De garantie geldt uitsluitend bij normaal gebruik, overeenkomstig de geldende voorschriften voor het betreffende goed. In geval het goed binnen deze garantietermijn gebrekkig blijkt te zijn, zal afnemer het aan HANOS retourneren. HANOS draagt zorg voor reparatie dan wel vervanging van het gebrekkige goed. Tot meer dan dat is HANOS niet gehouden. In geen geval is HANOS gehouden tot betaling van enige schadevergoeding wegens de mogelijke gebrekkigheid van goederen gedurende de garantietermijn.

Voor verdere uitleg over de garantievoorwaarden verwijzen wij u graag door naar de algemene voorwaarden

(terug naar boven ↑)

HANOS-groothandels


Groothandel bezoeken

Hoe kom ik binnen bij een HANOS-groothandel?

Bij ieder bezoek aan een groothandel dient u de HANOS Wereldpas te scannen bij de daarvoor bestemde poortjes.

Kan ik met meerdere personen een HANOS-groothandel bezoeken?

Met de HANOS Wereldpas hebben maximaal 2 personen toegang, waarvan ten minste één persoon als inkoper vermeld moet staat op de HANOS Wereldpas.

Kan ik met mijn HANOS Wereldpas inkopen doen in alle HANOS-groothandels?

Ja, de HANOS Wereldpas geeft u toegang tot al onze groothandels.

Ik ben mijn HANOS Wereldpas vergeten...

Indien u uw HANOS Wereldpas bent vergeten, dient u zich altijd te legitimeren, op vertoon hiervan krijgt u een HANOS-dagpas.

Mag ik mijn tas mee naar binnen nemen bij HANOS?

Uitsluitend handtassen (mode) mogen in de groothandel worden meegenomen. Alle overige tassen kunt u veilig opbergen in een kluisje.

Openingstijden

Waar kan ik de reguliere openingstijden vinden van de HANOS-groothandels?

Bekijk hier al onze openingstijden.

Worden andere openingstijden gehanteerd tijdens feestdagen?

HANOS hanteert rondom de feestdagen vaak gewijzigde openingstijden. Deze vindt u hier.

Zijn de openingstijden bij alle HANOS-groothandels hetzelfde?

De openingstijden kunnen per groothandel verschillen.

Contact opnemen met een HANOS-groothandel

Waar kan ik de contactgegevens vinden van mijn HANOS-groothandel?

De contactgegevens van uw HANOS-groothandel vindt u hier.

Toegang kinderen & huisdieren

Mogen kinderen mee naar de HANOS-groothandels?

Het is toegestaan uw kinderen onder toezicht mee te nemen. Uit veiligheidsoverwegingen is het niet toegestaan te rennen en/of skaten binnen de groothandel.

Mogen dieren mee naar de HANOS-groothandels?

Dieren worden niet toegelaten tot de groothandels (geleidehonden uitgezonderd).

(terug naar boven ↑)

Communicatie & Activiteiten


HANOS Courant

Wat is de HANOS Courant/Gazet?

De HANOS Courant is een uitgave voor de horeca, grootverbruik- en bedrijvenmarkt die met grote regelmaat uitkomt. In de HANOS Courant vindt u scherpe aanbiedingen en veel inspiratie.

Digitale nieuwsbrief

Wat zijn de digitale nieuwsbrieven?

Op verzoek sturen wij u ook graag onze digitale nieuwsbrieven toe. U kunt zelf aangeven welke nieuwsbrieven u wilt ontvangen. Zo kunt u kiezen om op de hoogte gehouden te worden van wekelijkse versaanbiedingen, het laatste nieuws uit onze groothandels, de nieuwste trends&inspiratie of onze activiteiten.

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Ik wil de digitale nieuwsbrief niet meer ontvangen

Wilt u de digitale nieuwsbrief niet meer ontvangen? Dan kunt u zich afmelden via de link onderaan de digitale nieuwsbrieven.

HANOS activiteiten

Welke activiteiten organiseert HANOS?

Het gehele jaar door organiseert HANOS in haar groothandels masterclasses, demonstraties, open dagen, proeverijen en andere interessante bijeenkomsten voor horecaprofessionals. De activiteiten zijn bedoeld om u te informeren, inspireren en stimuleren. Uitsluitend HANOS klanten kunnen deelnemen aan deze activiteiten.

Waar kan ik mij inschrijven voor een masterclass of activiteit?

Vrijwel alle activiteiten zijn kosteloos en worden op meerdere data en in diverse groothandels georganiseerd. Houd de website (activiteiten vindt u hier) en de HANOS Courant in de gaten voor het laatste nieuws en de meest recente activiteitenkalender.

Inschrijven masterclass of activiteit

(terug naar boven ↑)

Overige vragen


Over HANOS

Wat is HANOS?

HANOS is meer dan een internationale horeca groothandel. U vindt bij ons niet alleen al uw horecabenodigdheden, maar ook al uw culinaire inspiratie en kennis onder één dak. In 1975 opende de allereerste HANOS groothandel zijn deuren: HANOS Apeldoorn. Nog altijd is het hoofdkantoor tegenover deze groothandel gevestigd. Sinds deze opening is de HANOS organisatie uitgegroeid tot een totaalgroothandelsorganisatie met zeventien vestigingen in Nederland en met vestigingen in België.

HANOS kwaliteit:
De HANOS filosofie is eenvoudig: betaalbare kwaliteit in de breedste zin van het woord. Een klantgerichte service staat bij ons op nummer één, wat niet alleen betekent dat u met al uw culinaire – en productgerelateerde vragen - bij ons terecht kunt, maar ook voor alle deskundige kennis op culinair gebied en al uw culinaire inspiratie voor elk seizoen van het jaar. Ons assortiment met ruim 80.000 producten uit binnen- en buitenland sluit dan ook perfect aan op de wensen van onze horeca klanten.

Culinaire innovatie en exclusieve producten:
Onze inkopers werken het hele jaar hard om dit assortiment constant te vernieuwen en uit te breiden. Daarnaast volgen zij alle marktontwikkelingen op de voet en werken zij nauw samen met onze culinair adviseurs. Samen zorgen zij ervoor dat ons assortiment van topkwaliteit blijft, want ook dat onderscheidt ons.

Algemene voorwaarden

Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

Bekijk hier onze algemene voorwaarden.

Bestellen via HANOS.nl

Hoe moet ik bestellen via HANOS.nl?

U dient in te loggen met de door u verkregen persoonlijke inloggegevens. Bestellen is alleen mogelijk voor klanten die hun aankopen laten bezorgen. Heeft u vragen? Neem dan contact op met uw accountmanager of bekijk de handleiding Hoe te bestellen via HANOS

 

(terug naar boven ↑)

Contactopties

Kunnen wij u helpen?